Shkruan: Shqipe HOXHA

The Apuli or Biefi were a Dacian tribe centered at the Dacian town Apulon (Latin Apulum) near what is now Alba Iulia in Transylvania, Romania.

Apuli has clear resemblance to Apulia, the ancient southeastern Italy region, which is believed to have been settled by Illyrian tribes (also named Apuli or Iapyges).

Linguists use it as an example for the similarities between Illyrian and Dacian language.

Russu, Ion I. (1969). Limba traco-dacilor (in Romanian). Bucharest: Editura Stiintifica.

Dardanos ‘Darda-‘ paraqitet si Daco-Mysian ashtu edhe Thrakian.

^ Hamp 1966 , f. 108.

Apiani myset i quante ilir. Ndërsa Herodoti shkruante se, libianët, arianët dhe mysët ishin vëllezër. Pra bazuar mbi këto te dhëna te gjeografit me te mire te antikitetit Straboni dhe të historianit romak Apianin, i cili ka qenë i vetmi autor qe ka shkruar një libër të tëre për iliret dhe qe i ka njohur me mire se çdo autor tjetër ata, kemi këto konkluzione. Kështu sipas tyre, ilirët janë te një origjine me trakët, dakët, trojanët dhe gotët-.E.Kocaqi

Apuli ose Biefi ishin një fis Dacian përqëndruar në qytetin Dacian Apulon ( Latin Apulum ) pranë asaj që është tani Alba Iulia në Transilvani , Rumani .

Apuli ka ngjashmëri të qartë me Pulia ,rajoni i lashtë i Italisë juglindore , i cili besohet të jetë vendosur nga fiset ilire (të quajtur edhe Apuli ose Iapyges ).

Gjuhëtarët e përdorin atë si një shembull për ngjashmëritë midis gjuhës ilire dhe daciane

Një lidhje e mundshme me Phrygët u propozua nga Dimitar Dechev (në një vepër që nuk u botua deri në 1957) Në gjuhën Phrygian fjala daos do të thotë “ujku”, dhe Daos ishte gjithashtu një hyjni Phrygian.

Në kohët e mëvonshme, ndihmësit Romakë të rekrutuar nga zona Dacian njiheshin gjithashtu si Phrygi.

Paliga 1999 , f. 77.

Një lidhje e tillë u mbështet nga materiale nga Hesikji i Aleksandrisë (shek. 5/6), si dhe historiani i shekullit 20 Mircea Eliade .

Paliga 1999 , f. 77.

Eisler 1951 , f. 136.

Parvan, Vulpe & Vulpe 2002 , fq. 149

Orola, Oroles Nga ar-, ose- ‘shqiponja, zogu i madh’

Rusu 1967 , f. 133.

Emri i një princi Dacian (Justin)

Tomaschek 1883 , f. 407

Elementi i dytë Porusi shpesh takohet me Dakët dhe gjithashtu me emrat Bithynian (një fis thrakas). Mund të shpjegohet me rrënjën * par ‘plotësoj’ ushqyes ose * pa-la ‘mbret’

Tsinna Zinnas , Sinna

Titus Aurelius Sinna nga Ratiaria (Moesia Superior) në CIL III 14507, Viminacium (Moesia Superior), viti 195

Sinna në një diplomë ushtarake për vitin 246 (nuk jepen detaje të tjera, por ajo u botua nga Peter Weiss në “Ausgewahlte neue Militardiplome” në Chiron 32 (2002), f. 513-7)

Ion Russu , argumentojnë se kishte ngjashmëri të mëdha midis ilirishtes dhe thrakishtes dhe kështu një degë gjuhësore e përbashkët, stërgjyshore është e mundshme, sesa ato që formojnë një bredh .

Russu 1969 .

Apula ( Pulon ) Piatra Craivii, 20 km në veri të Alba-Iulia, Rumani

48 Apulum në Latinisht, shih gjithashtu Apuli

Tabula Peutingeriana , Segmentum VIII.

fjala năpârcă ‘viper’ cf. Nepërkë shqiptare , nepërtkë

Paliga (2006) 142

Ndër korrespodencat Thraco-Ilire të shënuara nga Russu janë këto:ilire- Daco-trake Abroi-Abre-Abre- është një element i marrë nga antroponime të caktuara Thrakiane.Aploi, Aplus, Pulia – Apuli , Appulus, Apulum Bilia Bilios- Bila, Dardi, Dardani-Dardanos, Darda-para Saprinus- Sapri-sara, Separi- Sapaioi Sita Sita, Seita, Tribulium Triballi -Tribanta,Zorada -Zar Zur.

Ndërsa gjuhëtarët më të fundit si Sorin Paliga kanë argumentuar se bazuar në të dhënat e disponueshme, ilirishtja dhe thrakishtja ishin reciprokisht të kuptueshme ose të paktën formuan një vazhdim dialekti në një mënyrë të krahasueshme me Slovakisht – Sllovake dhe Spanjisht -Gjuhët skandinave Portugeze ose Kontinentale (Danisht , Norvegjisht dhe Suedisht ).